Rozpočti si to! minisoutěže
S partnerem ročníku 2023/24 Hraj s rozumem a Critical Thinking Suitcase (CTS) jsme pro vás připravili minisoutěž o PLAKÁT/INFOGRAFIKU k tématu kritické myšlení.
Harmonogram
zasílání soutěžních výtvorů 12.12.2023 - 23.3.2024
Vyhlášení vítězů v rámci Global Money Week
Kdo se může zúčastnit?
žáci základních a středních škol - oceněni budou 3 nejlepší v kategoriích 1 st. ZŠ / 2 st. ZŠ /SŠ
Jak se soutěží?
Přes webový formulář (níže) zašli soutěžní plakát nebo infografiku podle zadání.
- Soutěžit můžeš samostatně nebo v týmu.
- Můžeš poslat i více výtvorů a zvýšit svou šanci na výhru.
- Výtvory bude posuzovat odborná porota.
- Soutěží se v kategoriích 1. stupeň ZŠ / 2. stupeň ZŠ / střední školy.
- Autoři nejlepších výtvorů získají hodnotné ceny.
- Nejlepší plakáty budou umístěny na webu rozpoctisito.cz a na hrajsrozumem.cz a projects.eu
- Pokud soutěžíš ve velké soutěži Rozpočti si to!, můžeš výtvory nahrát do soutěžní aplikace a získat za ně chechtáky! A nebo opačně: pokud už máš ve velké soutěži něco zajímavého, můžeš to přihlásit i do minisoutěže.
Co budeme hodnotit?
- originalitu, nápaditost, zábavnost,
- kvalita informací a soulad s principy finanční gramotnosti,
- technické zpracování (ale důležitější je obsah a nápad).
Ke každému výtvoru napiš vysvětlující komentář a co nového ses během tvorby naučil/a - to ti přinese body navíc.
Nejlepší PLAKÁT nebo INFOGRAFIKA
Vytvoř plakát (infografiku), který znázorní něco z oblasti KRITICKÉHO MYŠLENÍ či mediální gramotnosti.
Příklad otázek, na které může dát tvůj plakát/infografika odpovědi:
Co znamená kritické myšlení?
Proč je důležité rozvíjet si kritické myšlení?
Co máme dělat, abychom si trénovali kritické myšlení?
Jak si ověřovat informace / obrázky?
Jak nenaletět podvodníkům?
Co jsou to Fake News?
Čím se vyznačují konspirační teorie?
Vytvoř slogan nebo heslo, které bude jasně vyjadřovat tvé zásadní poselství.
Do svého plakátu vlož i působivé obrázky.
Do infografiky můžeš zajímavým způsobem znázornit určité téma a jeho zásadní body, myšlenky, názory či pravidla. V infografikách se používají obrázky nebo ikony, dá se ztvárnit i ve formě komiksu nebo může být ručně kreslená.
Abys co nejvíce zapůsobil/a, zvaž, co na tvé cílové publikum – teenagery a mladé dospělé – působí nejvíc. Co přitahuje, motivuje a zajímá studenty, jako jsi ty?
Tip: o tom, co je infografika a jak ji vytvořit, se můžete dočíst např. zde: https://ceskeinfografiky.cz/co-je-infografika/