Rozpočti si to! 2018/19

pro žáky 2. stupně základní škol a středních škol

Soutěž odstartovala!

Harmonogram

on-line část soutěže 12. 11. 2018 - 31. 3. 2019

Kdo se může zúčastnit?

žáci 2. stupně ZŠ a středních škol, jejich rodiče a učitelé

Jak se soutěží?

Soutěží se v týmech o 2–4 žácích a 1 dospělé osobě (ta funguje také jako hlavní kontaktní osoba)

  • alespoň 2 členové týmu musí být z dané věkové kategorie (tj. 2. stupeň ZŠ nebo SŠ)
  • 1 dospělák může být kontaktní osobou pro více týmů
  • Týmy mohu být školní, kdy je dospělou osobou učitel, mohou to být však také rodinné týmy, kdy je dospělou osobou jeden z rodičů (popř. oba rodiče a jejich děti)
  • Registrace probíhá přímo ve webové aplikaci

4 je ideální počet členů týmu, neboť je hra postavena na 4členných domácnostech a ve 4 je tak nejlépe možné rozdělit si jednotlivé role

Registrace do soutěže probíhá přímo ve webové aplikaci

  • Nejdříve se zaregistruje dospělá osoba (učitel nebo rodič) – k registraci stačí jméno a e-mail
    • Na zadaný e-mail přijde potvrzovací zpráva, přes kterou je zapotřebí registraci autorizovat
  • Dospělá osoba poté pod sebe zaregistruje tým nebo více týmů
    • Při registraci týmu se zadává NÁZEV TÝMU, což je jeho základní označení, pod kterým bude vystupovat zbytek soutěže (proto je dobré volit jej s rozvahou)
    • KAPITÁNEM je člen týmu zdané věkové kategorie (ZŠ / SŠ)
    • I v případě rodinného týmu je zapotřebí zvolit kapitána z dané soutěžní kategorie (ZŠ / SŠ) a vyplnit jeho školu a třídu
  • Každému týmu pak vznikne samostatný přístup do aplikace pod Názvem týmu a zvoleným heslem

On-line část - aplikace Rozpočti si to!

(podrobná pravidla jsou součástí hry - aplikace).

On-line část probíhá ve webové aplikaci Rozpočti si to!, která týmy provází zábavnou soutěžní hrou.

  • Hra má 3 kola, během kterých týmy plní jednotlivé úkoly týkající se života rodiny, resp. domácnosti.
  • Ve hře jsou 3 typy úkolů:
    • Základní – jejich splnění je nutné pro další postup ve hře
    • Kreativní – rozšiřují témata základních úkolů a jsou zaměřeny na tvořivost
    • Bonusové – zaměřují se na různé výukové nástroje, rozšiřují znalosti a rozvíjejí tvořivost, pomocí nich si každý tým může určit vlastní hloubku i šířku svého finančního vzdělávání

Webová aplikace bude přístupná i po termínu soutěže, je možné ji užívat kontinuálně jako výukový nástroj. Mimo termín soutěže však není možné odevzdávat kreativní a bonusové úkoly.

Velké finále

Nejlepší týmy z on-line části postoupí do velkého celostátního finále, které bude probíhat na jaře 2019 v Praze.

  • Během finále budou mít týmy za úkol představit porotě a ostatním účastníkům co nejzajímavějším způsobem svou herní domácnost a sdělit jim 3 nejdůležitější poznatky, které si odnáší ze soutěže.

Jak může tým postoupit do finále?

  • Během plnění úkolů sbírají týmy chechtáky – virtuální zlaté herní mince
  • 10 – 15 týmů (podle celkového počtu registrovaných) v dané kategorii (ZŠ / SŠ) s největším počtem chechtáků postoupí do celostátního finále v Praze.

Pozn. týmy z Jihomoravského kraje budou mít v rámci projektu KaPoDaV vlastní regionální finále (společné pro ZŠ a SŠ), z něhož postoupí 2 týmy do celostátního finále (1 ZŠ a 1 SŠ).

Jak získat chechtáky

  • ZA AKTIVITU: Většina kreativních a bonusových úkolů zabere více času, proto je oceněna větším množstvím chechtáků.
  • ZA SPRÁVNÁ ROZHODNUTÍ: Při plnění základních úkolů soutěžící získají další chechtáky za taková rozhodnutí, která značí zdravé finanční návyky, aktivní přístup k životu, zdravý životní styl apod. Chechtáky jsou také odměněny varianty, které podporují vzdělávání či rozšiřují možnosti přístupu k informacím.
  • SPOKOJENOST A FINANČNÍ REZERVA: během hry musí hráči pracovat s 2 surovinami, a to jednak s penězi, které jim tvoří rozpočet a pomocí kterých budují své finanční rezervy, a jednak se spokojeností domácnosti, za kterou hospodaří